Century : Ognisty Pierścień - P. D. Baccalario

 

    Zanim przejdę do fabuły : nie lubię twardej oprawy ,ale ta książka ma świetne wykonanie. Na wierzchu wygląda jak zamknięty ,podniszczony tom ,a pod obwolutą jak stara ,podniszczona księga z materiału ,zaś w środku znajdziemy notes na gumce ze zdjęciami i spisem miejsc i rzeczy ,ktore zostały znalezione w książce. Wklejki też są odpowiednie ...

                     
         Historia opowiada o 4 nastolatków :

   Sheng : optymistyczny Chińczyk ,który wciąż powtarza "Hao !" ,któremu wszystko się powoda i jest wszystkim zachwycony.

   Harvey : zupełne przeciwieństwo Sheng'a - ponury Amerykanin ,który na początku praktycznie wcale się nie odzywa ,cały czas wszystko neguje bierze wszystko na rozsądek i ciagle próbuje wytłumaczyć przyjaciołom ,że to istne szaleństwo i nie powinni tego robić.

    Mistral : Paryżanka o malarskim talencie ,której nieodłącznym przyjacielem jest notatnik i ołówek.

    Elektra : Rzymianka ,której imię ma znaczenie i która ciagle namawia ,by to zrobili.


  Tak ,ale pewnie zastanawiacie się czemu pisze o nich tak mało i co zrobili. Otóż nie chce Wam zdradzać za dużo z fabuły ,dlatego nie zdradzę o nich więcej.


               
          - Gesang ist Dasein - recytuje Jacob Mahler ,spoglądając na skrzypce. - "Muzyka to uniesienie". To nie moje słowa. Slowa te wypowiedział niemiecki poeta Rilke. Rilke wiedział ,że żaden człowiek nie oprze się sile muzyki.


  4 nastolatków spotyka się w tym samym hotelu "Domus Quintilia" i po pewnym incydencie pojawia się na moście ,gdzie pewien mężczyzna wręcza im teczkę ... Dzieciaki nie łączy nic poza tą samą datą urodzin. Czyżby przypadek ? Czy ich spotkanie było przypadkowe ,a może było zaplanowane ? Co to był za tajemniczy mężczyzna ? I co się z nim stało ?  Czy dzieci otworzą teczkę ? A jeśli tak ,to co w niej znajdą ? 


            Co sto lat pakt między człowiekiem a naturą musi zostać odnowiony 


  

    Gdy czytam tą samą książkę drugi raz ,a pierwszy raz była ona z biblioteki (nie była moja) to nie pamiętam z niej praktycznie nic. Pamiętam pewne rzeczy i mniej więcej fabułe ,ale nie pamiętam większości rzeczy lub źle je pamiętam. Nie wiem czemu. Możecie mi napisać ,czy Wy też tak macie. Nie ważne jak bardzo mi się ona podoba za drugim razem jeśli nie jest ona moja - jest ona dla mnie jak nowa książka. I tak było z tą. Czytałam ją już kiedyś z biblioteki (kilka lat temu) i teraz była dla mnie jak nowa książka. Historia jest pełna tajemnic ,intryg i zagadek ,które odkrywamy wraz z bohaterami. Pomysł na fabułe ,historia i jej wykonanie podobało mi się. Była ciekawa i trochę zaskakująca co u mnie rzadko się zdarza ,więc na plus. Macie mały opis ,ponieważ nie chce Wam niczego zaspoilerować ,a to jest jedna z tych ksiazek ,którą najlepiej czytać ,gdy mało się o niej wie ,bo wszystko co więcej się napiszę będzie już zdradzeniem fabuły i psuciem odkryć ,dlatego zdradzam tak mało ,ale zdradzę Wam jeszcze 1 małą rzecz - zakładkę wybrałam przypadkowo. Była już u mnie od jakiegoś czasu ,ale teraz 1 raz ją użyłam. I trafiłam ... ,ponieważ w tej książce muzyka ma znaczenie. Może nie ogromne ,ale ma. Dla mnie jako miłośnika i pasjonaty śpiewu i muzyki cytat wyżej jest prawdziwy i podoba mi się to ,że jest ona w książce ,ale z drugiej strony to jak została użyta ... nie do końca mi się to podobało ,ale za użycie jej w książce autor ma kolejnego plusa u mnie. A i jeszcze historia dzieje się w Rzymie - uwielbiam Hiszpanie i Wlochy ,więc jak historia się w nich dzieje to jest duża podatność ,że się nią zainteresuje i mi się spodoba. Seria ma 4 tomy i fabuła każdego z nich dzieje się w innych miejscu. 






    Podsumowując: jeśli lubicie historie pełne tajemnic ,zagadek i niewiadomych z mnóstwem pytań i przygód to książka jest dla Was. Mi się podobała i polecam.

Komentarze

  1. Podziękuję. Nie jest to lektura dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja mam tak, że jak czytam książkę drugi raz, to odkrywam w niej coś zupełnie innego niż za pierwszym razem. Pamiętam mniej więcej co się stało, jednak przy kolejnym czytaniu zwracam uwagę na rzeczy, które wcześniej przeleciały mi koło nosa. ;)

    Pozdrawiam,
    Monia z www.onalubi.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Escribe lo que piensa 🐾

Popularne posty